Samen op zoek naar veiligheid, compliance en gemak!

Terug naar het overzicht

Naast advies op maat voor de consument en ontzorgen van vastgoedprofessionals, vinden we veiligheid van persoonsgegevens erg belangrijk. Verantwoord omgaan met persoonsgegevens valt of staat met een adequate beveiliging van de gegevens. Je kunt erop vertrouwen dat we zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens van onze partners – zoals vastgoedpro’s - en die van de consument. 

Check op IP-adres door “whitelisten” 

Om de veiligheid van je data te garanderen moeten we soms even streng zijn. Door voor al onze vastgoedrelaties regelmatig een IP-adres controle in te voeren, checken we of alleen de werkplekken van onze partners bij ons inloggen. Om de 3 maanden vragen we onze vastgoedrelaties tijdens inloggen of zij het IP-adres waar ze vanuit werken willen goedkeuren. Na deze check en goedkeuring komt het adres op de “whitelist” terecht. Dit gaat eenvoudig: na inloggen ontvang je een whitelist-verzoek van ons, open de e-mail die we je hebben gestuurd en klik op de button. Vervolgens geven wij dit IP-adres vrij en kun je meteen weer aan de slag.

Veilig inloggen met meerfactorauthenticatie 

Authenticatie is het proces waarbij de identiteit van een gebruiker wordt gecontroleerd. Meerfactorauthenticatie is een vorm van (toegangs)beveiliging waarbij de gebruiker zich met minimaal twee factoren moet authentiseren om toegang te krijgen tot een computer of applicatie. Binnen onze organisatie maken we hiervan gebruik om veilig digitaal in te loggen en zo ook gegevens van klanten beter te beschermen. De eerste stap is veelal het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij de tweede stap maak je gebruik van een emailbericht of sms-code. Alleen het juist invullen van deze combinatie zorgt ervoor dat je toegang krijgt.


Voldoen aan wet- en regelgeving

Persoonsgegevens worden bij ons zorgvuldig verwerkt en zowel technisch als organisatorisch is onze bedrijfsvoering afgestemd op procedures die de ‘nieuwe’ rechten van betrokkenen honoreren.


In de praktijk betekent dit onder andere dat:

  • we nauw samenwerken met een compliance consultant;
  • ons CRM-systeem is gebouwd vanuit onze compliancevisie;
  • data versleuteld wordt verstuur;
  • we een protocol hebben opgesteld voor Meldplicht Datalekken;
  • we bewaartermijnen hanteren die passen bij het doel van de verwerking;
  • ons team van aansluitadviseurs continu wordt gemonitord en gecoacht op de juiste toepassing van wet- en regelgeving. 


Kortom, op het gebied van privacy en compliance zijn we graag het braafste jongetje uit de klas, zodat jij met een gerust hart je klant kunt doorverwijzen naar bijvoorbeeld onze aansluitservice.